Essentielle faktorer der er vigtigt for din online tilstedeværelse

OnlineMarkedsføring2

For at drive en succesfuld forretning, i en verden som den ser ud idag, er det utrolig vigtigt at en god online tilstedeværelse. For at blive set, er det vigtigt at være placeret så højt på Googles søgemaskine som overhovedet muligt. Statistikker viser at op til 70% aldrig klikker videre end side 1 på Google. Det betyder, at har du en dårlig online tilstedeværelse og ligger på side 2, vil du miste 70% potentielle kunder til din virksomhed. Det er derfor vigtigt at hyre online marketing bureauer  til at tage sig professionelt af den online markedsføring, så alt bliver gjort efter bogen. Men hvad skal der egentlig til for at komme til tops hos Google? Her vil vi kort forklare hvad der kan være med til at ligge højere i søgeresultaterne.

Indhold vægtes højt

Googles søge algoritme er med årene blevet utrolig effektiv og gør at man ikke længere bare kan proppe en tekst fyldt med keywords for at nå til tops. Google kigger nu langt mere på indholdets længde, opbygning og relevans for brugeren. Har du f.eks billeder og en tekst uden grammatiske fejl vil Google se langt bedre på din tekst end andres.

Links styrker troværdigheden

Google kigger utrolig meget på links når en side skal vurderes i forhold til rangeringen i søgeresultaterne. Her kigger Google på troværdigheden af de sider der er linket fra hen til den enkelte side. Her står kvalitet og antal højt på listen. Hvis mange hjemmesider med høj troværdighed linker til din side vil Google derfor gå ud fra at din side også må være troværdig og vigtig.

HTML og teknisk SEO

For at google skal kunne rangere din side skal den tekniske del også være i orden. Ting som overskrifter der indeholder relevante keywords gør at Google har nemmere ved at sammenligne din side og forstå hvad din side handler om. På samme måde bliver der også kigget på meta description på hver side. En god meta description ude på søgesiden, bør kort og præcist forklare hvad brugeren kan forvente ved at klikke sig ind. Dette kan Google også analysere og vil rangere din side højere hvis der er styr på ting som dette.

Sociale medier

Er din virksomhed meget til stede på sociale medier kan dette også hjælpe dig til tops. sørger man for at lave godt indhold, der ender med at blive delt mange gange, vil Google kunne registrere mange besøg til din side. Mange besøg betyder ofte at en side er værd at gå ind på, og giver derfor gode point i Googles bog.